Dersin Adı | Sosyal Rehabilitasyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YB 206 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Sağlıklı yada hasta yaşlı bakımında ihtiyaç duyulabilecek her türlü sosyal rehabilitasyon tekniklerininin, dersi alan öğrenciler tarafından kavranması hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yaşlılık döneminde görülen yeti-yitimlerinin, işlev kayıplarının ve engellerin azaltılması ya da ortadan kaldırılmasına yönelik olarak gerekli uygulamaları öğreterek yaşlı bireyin yaşam kalitesini artırabilmeyi öğrencilere öğretmeyi hedefleyen bir derstir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, Sosyal Rehabilitasyona Giriş | |
2 | Sosyal Rehabilitasyon tanımı ve kapsamı. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.s 2-8 |
3 | Yaşlılarda sosyal rehabilitasyon. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s 8-12 |
4 | Yaşlının sosyal yaşamını sürdürmede özgüvenini korumasını sağlama. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s. 12-22, 82 |
5 | Yaşlıya günlük yaşam becerileri kazandırma. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s 32-54 |
6 | Yaşlı bakım teknikerlerinin yaşlıya yönelik tutum ve davranışları. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s 56-74 |
7 | Ev idaresi ve özel ev egzersiz programları. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s. 124-139 |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Hobi ve boş zamanlarını değerlendirme aktiviteleri. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s 124- 146 |
10 | Yaşlıların karşılaştıkları toplumsal ve ruhsal sorunlar. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s. 152-171 |
11 | Yaşlıların gereksinimleri ve beklentileri. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s. 104-117 |
12 | Yaşlıların fiziksel ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik uygulamalar | Prof. Dr Servet Arıoğul, Geriatri ve Gerontoloji; MN Medikal & Nobel;2006. , ANKARA |
13 | .Yaşlılara yönelik hizmet modelleri. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s. 178-190 |
14 | Yaşlılarda sosyal hizmetler. | Yaşlılık ve Yaşlılara Sunulan Sosyal Hizmetler, Fırat Saglık Hizmetleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:12 (2009) |
15 | Genel tekrar | |
16 | final |
Ders Kitabı | 1. Prof. Dr Servet Arıoğul, Geriatri ve Gerontoloji; MN Medikal & Nobel;2006. , ANKARA 2. Prof. Dr. Yeşim GÖKÇE-KUTSAL, Temel Geriatri, C-1, Güneş Tıp Kitabevleri, 2007, ANKARA 3. Güven Bahar, Aynur Bahar, Haluk A. Savaş, Yaşlılık ve Yaşlılara Sunulan Sosyal Hizmetler, Fırat Saglık Hizmetleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:12 (2009) 4. Süleyman Demirel, Türkiye’de Rehabilitasyon Hizmetlerinin Yeniden Yapılandırılmasında Sosyal Rehabilitasyonun Önemi ve İşlevi, Yüksek Lisans Tezi, Ocak (2001) 5.Yaşlanma, Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara (2014) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Öğretim elemanı tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 1 | 35 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | 1 | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 12 | ||
Final Sınavı | 1 | 13 | |
Toplam | 68 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | |||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır | |||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest